Jul 22, 2011

Reunion 2011

Last tuesday, aku pegi reunion dengan kawan-kawan aku kat Tambun, Ipoh. Kitorang pegi 4 orang je since sorang kawan aku tu nga kat oversea and sorang lagi nga sambung diploma.
Since aku sorang je budak kL, so aku naek bas dari kL ke ipoh sorang-sorang je ar. Yang laen sume naek dari melaka. Aku da ar tak pena gi ipoh before dis. So kalau sesat tu, padan muke ar ea. Haha.
Aku sampai awal dari dorang. So aku pn dok tunggu punya tunggu, sampai dekat 2 jam aku menonggeng kat situ, baru dorang smpai. Then kitorang pn naek teksi gi hotel untuk check-in.
Sampai je hotel, kitorang rest-rest jap. Tadi time check-in, ade guest kasik kitorang 2 kupon hot spring and 2 kupon bekfes. Maybe sebab tengok muka aku cam baek je ni, dorang pn tdetik ar nak kasik kot. Haha. So dsebabkan ktorang ade 4 orang, aku ngan Ezart decide pegi hot spring and Izwan ngan Adry lak amek bekfes. Malam tu, ktorang pn jadi badak air dalam hot water. Best gilerr ar~ Lagi-lagi waktu malam time nga sejuk-sejuk lak tu.

Balek je dari hot spring, ktorang jalan kaki pegi makan dekat marrybrown kat dalam Giant. agak jauu ar tempat die. Pastu bile nak balek tu, pintu gate da kunci plak. Ktorang lak malas nak jalan kaki patah balek, so ktorang pn dcide untuk panjat je pagar tu. Slamat ar tak kantoi ngan pak guard Giant tu.. Keke.

Sampai je hotel, masing-masing perut da kenyang + penat bjalan kaki tadi. So ktorang dok je dalam hotel sambil borak-borak. Masing-masing pn da lame tak jumpe, so banyak ar bende nak disetori kn.
Besok pagi nye, ktorang pegi bekfes kat tempat makan hotel tu. Aku ni da ar jarang makan kat hotel. So bile dapat peluang ni, takkan nak membazir plak kn. Sume jenis food yang ade kat situ aku tibai. Last-last tak abes gak. Kan da mbazir... Haha.
Balek je bekfes, ktorang siap-siap nak masuk Lost World. Tempat ni lbih kurang macam taman tema air gak ar. Tapi yang istimewa nya, dalam ni ade zoo, game macam kat funfair tu, rock climbing and macam-macam lagi. So ktorang pn mandi-manda kat situ. Pastu ktorang masuk lak zoo die. Zoo nie tak macam zoo laen. Binatang die kbanyakan nye bebas. Kite boleh sentuh ar binatang-binatang kat situ. Best!
Pas da mandi-manda, perut sume pn da stat nak berbunyi. So ktorang gi ar makan kat restoran yang lebih kurang 2 km dari hotel tu. Nak tak nak kene ar jalan kaki gak. No effort no food, right? Haha.

After perut da full, mula ar masing-masing pn malas nak bgerak. Sume nak dok hotel je. Tapi ktorang suppose gi hot spring malam tu sebab kupon da ade. Nanti mbazer plak.. So untuk memuaskan hati masing-masing, ktorang pn pegi ar hot spring dengan membawa perut yang penuh tu.
Malam tu muke sume da pnat je balek hotel... After mandi, ktorang rest sambil tengok movie. Pastu mata masing-masing pn da berat. Then malam tu sume tido awal...

Besok pagi nye, sume sebok kemas barang masing-masing. Izwan ngan Adry lak pegi bekfes pkai 2 kupon lbih tu. Slamat ar dorang tapau sket makanan untuk ktorang kat hotel ni. Kalau tak, kelaparan da aku ngan Ezart kat blek.

Pas da check-out, ktorang naek teksi untuk pegi terminal bas. Memang naseb ktorang baek ar time tu. Sume bas ade pagi tu. So ktorang tros ar naek bas. Aku sorang je naek bas laen. Yang laen sume naek satu bas. Haih~ Asyik-asyik ditinggalkan. Tapi takpe ar sebab ktorang pn da banyak tinggalkan memori kat sini. Bukan tu je.. Duet pn tinggalkan ktorang kat cni. So pasni tpakse ar bjimat~ Huhu. Overall, reunion kali ni memang tbaek ar! xD