Aug 5, 2011

Basikal

Time amek adik aku kat skola semalam, aku tengok ar budak-budak skola yang balik naek beskal. Teringat plak aku zaman aku kecik-kecik dulu. Aku pegi skola dulu pn naek beskal je. Zaman skang, budak-budak sume manja sangat. Nak balik naek motor, kereta je. Taknak jalan kaki, naek beskal.

Dulu aku kecik-kecik, tak reti pn naek beskal. Malu ar gak dengan kawan-kawan yang da terer naek beskal tu. Tapi sebab desakan ayah aku, pastu aku pn da reti naek beskal. So pastu aku naek beskal je pegi skola.

Aku pkai beskal abang aku je. Nak beli pn takde duet lagi time tu. Beskal dulu-dulu pn mahal-mahal. Da macam harga motor skarang ni *Tipu* Tapi pastu beskal tu kne curik. So ayah aku pn beli kan aku beskal baru. BMX tu wey! Haha. Bangge ar ade beskal sendri.

Bile da ade beskal tu, berjalan je ar keje nye sampai tak ingat rumah kat mane.

Time Form 1, aku pn masuk MRSM. So mane ade pkai beskal tu da. Terbiar je kat luar rumah. Pastu tak lame pastu, beskal aku kne curik (lagi...). Memang frust la gk. Tapi nak wat cmne. Benda da hilang..

Walaupn da bertahun-tahun beskal aku tu hilang, tapi jasamu itu akan sentiasa dikenang selama-lamanya... *sweet nye* Ha2