Jan 31, 2012

dilemma LI

runsing fikir pasal LI (bace:Latihan Industri).
untuk pengetahuan umum *ehm* aku dah dapat acceptance letter dari satu company ni.
problem is, aku taktaw la same ade nak accept, or reject that company.

so, untuk membuat pilihan, aku da meng-listed kan pro's and con's if aku accept/reject the company.

kalau accept:
PRO: tak payah risau pasal nak cari tempat LI lagi.
PRO: dapat elaun. tak sia-sia sangat buat praktikal 3 bulan.
CON: mengapa mengapa mengapa tempat tu jauh dari rumah. susah la nak berulang-alik everyday.

what if somehow aku reject company tu:
PRO: *mungkin* ade harapan boleh dapat company yang lagi dekat dengan rumah.
PRO: *mane la tahu* dapat elaun lagi tinggi.
CON: macam mane if tak ade company yang reply *suspen*. silap-silap FKM hantar wat LI kat Johor *OH NO!*. tak boleh. tak boleh.

so, untuk mengakhiri dilemma ni, setelah berfikir dengan semasak-masak, aku telah decide untuk REJECT la company tu. muahaha~ *ketawa jahat*. aku telah terfikir untuk tergunakan baki-baki cuti yang ade ni nak pergi cari company yang dekat-dekat rumah aku dengan harapan ade la company yang nak amek aku buat LI. kalau company-company tu tak terima, taw la nasib diorang *senyum sinis*. muahahaha~