Jun 23, 2012

Praktikal

dah seminggu since aku start praktikal ni.
setakat ni semua nye okey lagi laa~
kadang-kadang bosan sebab takde keje...
kadang-kadang tu lak penat giler bile dapat keje..
week 1st ni supervisor suruh duduk kat kawasan production. buat kerja-kerja kilang. kata nye nak kasi  feeling jadi buruh kilang ni.
so kena packing, angkat barang, buat marking, greasing, kadang-kadang buat inspection.
next week nanti baru dapat projek

setakat ni aku blom dapat praktikkan lagi ape yang aku dah belajar macam six sigma, quality tools; pareto, control chart; standard time, work design, etc. aku pn tak ingat ape lagi
tapi tengok member-member lain ade yang kena buat work improvement, kira standard time, so jeles la gak.
aku pn nak cube apply something yang aku dah belajar. takde la rase wasted study segala macam, tapi last-last belajar untuk final exam je. hampagas sungguh

hopefully projek yang aku dapat nanti related much to my area of study.
final year project taktaw nak start macam mane ni.. nak kumpul data ape pn taktaw
tunggu 2nd month nanti la baru fikir.
nak buat log book report pn malas ni... haish~
nevertheless, tak sabar nak tunggu dapat projek next week.
Selamat berPraktikal~ :)